Sweko Nyheter & Debatt

Det som händer i världen…

Nordea lönsam genom att blåsa kunder


Nordea ligger högt på en internationell lista för de mest lönsammaste bankerna, plats 476 är inte så dåligt.

Det som är dåligt är att de är lönsamma pga att de blåser sina kunder med en massa onödiga avgifter. Fifflar till sig pengar, ger dålig service, deras webbsida är under all kritik. Av egen erfarenhet så måste jag säga att deras personal är slarviga då jag fick skicka in samma blanketter tre gånger för att de skulle sköta mitt ärende, de påstod att de inte hade fått mina brev. Jag litar mer på posten än Nordea kan jag lugnt meddela. Detta kostade mig 1000:- i avgifter då ärendet försenades medvetet eller omedvetet av denna usla bank!

Nu har jag bytt bank och vill tipsa alla att inte vara rädda att byta bank om ni inte är nöjda! vi måste visa konsumentkraft och inte tillåta oseriösa företag lura till sig pengar och inte ge någon service tillbaka. Nu hanterar bankerna knappt kontanter längre och man måste åka långt om man har ärenden med kontanter involverade, detta bevisar hur viktigt det är för dem med kundens behov. Allt handlar om egen avkastning och att klättra på fina listor!

Bojkotta Nordea!

Lämna en kommentar

Information

Detta inlägg publicerades på juli 11, 2012 av i Företag och märktes , , , , , , , .